Учител връща соца, деца козируват пред портрета на Тато

четвъртък, 20 декември 2012 г.

Share this history on :

Странна приумица да върне учениците към далечната 1982, за да се докоснат до Комсомола спретна преподавателя Димов от град Кърджали, съобщава агенция Пик. Той реши да направи социален експеримент и да върне старите порядки в класната стая. Часовете започват със забравената физзарядка пред портретите на Тато и Георги Димитров, както и с рапорт на дежурния ученик.

„Клас стани! Клас мирно! Другарю Димов, 11Б клас е готов за час по история".

Това не са просто спомени от миналото, а реалност в училище "П. Р . Славейков" в град Кърджали.

"Трябва да има ред и дисциплина! Днес това не се спазва. Децата трябва да се научат", констатира учителят пред Би Ти Ви.

Той сподели още, че децата сами са проявили интерес, тъй като не веднъж им е казвал, че предишните поколения са били много по-добри. Децата искали да докажат, че и те могат да се справят добре.

Всички в класа изглеждат еднакво, нито едно момиче не носи грим, няма дълги и лакирани нокти. Само една е забравила да изреже ноктите си добре. Михаела сподели, че отначало си мислела, че ще е трудно да не се гримира изобщо, но след това видяла, че не е такъв проблем.

Учениците нямат телефони, интернет, не слушат музика и т.н. Според едно от момичетата, докосвайки се до „онова време" виждат колко по-сериозно е всичко и колко по-голяма е дистанцията учител-ученик.

Друго момиче вярва, че причината за днешното поведение на децата е само тяхното безхаберие.

Един от учащите иска да се върне Тодор Живков. За сметка на това обаче пък не знаеше нищо за вожда Георги Димитров. "Трябва да има бащица в държавата, за да се оправим! Да има режим", препоръча 18-годишният комсомолец, роден през 1994 г.

Аз обясних на децата, че нищо това, което се случва днес няма как да се върне, но има положителни неща, които можем да вземем от миналото и да ги използваме. В момента те живеят в една абсолютно безпардонна всепозволеност, обясни преподавателят Димов.

0 коментара:

Публикуване на коментар